صالح: از ابوهریره تعداد 5374 حديث روايت شده كه بعضي از اين احاديث را صحابه هم روايت كردهاند. يكي از شبهات اين است كه چه طور يك نفر ميتواند اين تعداد حديث روايت كند؟ باید گفت که اين تعداد حديث با توجه به زمانی كه ايشان در خدمت پيامبر بودهاند، زياد نيست. به معني اين نيست كه ايشان از صحابه بيشتر حديث حفظ كردهاند، بلكه ايشان بيشتر روايت كردهاند و چون ايشان عمرشان طولاني شد و بعد از وفات پيامبر هنوز زنده بودند و نياز جامعه اسلامي به دانستن و احاديث پيامبر روز به روز بيشتر ميشد، ايشان بيشتر احاديث روايت كردهاند و بسياري از اين احاديث فعل پيامبر و قول پيامبر و عمل پيامبر بودهاند. و پيامبر براي ايشان دعا كردند و به دنبال دعاي ايشان، ابوهريره، آمين ميگفت تا كه عمل ايشان زياد شود. ابوهریره در مورد تعداد احاديث زيادي كه روايت كردهاند، فرمودند كه مهاجرين و انصار به كارهاي روزمره مشغول بودهاند، ولي من فردي فقير و مستمند بودهام. زن و بچهاي نداشتهام و همواره در كنار رسولالله بودم و چيزهاي زيادي از ايشان شنيدهام و حفظ كردم و بسياري از صحابه نتوانستهاند به خاطر موقعيت اجتماعيشان حديث روايت كنند.
حسین: ابوهریره یک دروغگو به تمام معنا بود
حسين: ابوهريره صحابي است صحابه هم همه عادل هستند
اسد: تایید یا تکذیب هر راوی یا محدث برای ما که فاصله ی 1400 تا 1000 ساله با آنها داریم بسیار سخت و دشوار است. بسیاری از کتب حدیث نوشته یا جمع آوری شده در عالم شیعه و سنی قریب به یقین نیستند و دارای روایات و احادیث بسیار ضعیف و سخیف هستند که به یکی از بزرگان یا صحابه ی پیامبر ربط داده اند. نه همه ی قال الصادق ها از امام جعفر صادق(ع) است و نه همه ی قال ابوهریره ها از ابوهریره (رضی ا... عنه) است. افرادی در طول تاریخ 14 قرن , حال برای خدمت به دین یا خیانت به این اشخاص مطالبی ساخته اند و به آنها چسپانده اند که بسیاری از این مطالب برای امروزی ها ی دارای تعقل وتدبر و تأمل دور از ذهن دیده می شود. نقل قول: حر عاملی در کتاب وسائل الشیعه میگوید که اگر برادر مسلمانی دارای کنیز باشد، او میتواند فرج (واژن) کنیز خود را در اختیار برادرش قرار دهد(وسائل الشیعه/حدیث شماره 26702)، او در این حدیث چنین استدلال میکند که اگر این برادر در فروش کنیز حق داشته باشد در فرج او هم سهیم است؛ البته در احادیث ماقبل و بعد از این حدیث هم به روشنی چنین اجازهای را به برادر داده است. نقل قول: ابن حجر عسقلانی در "فتح الباری" که "شرح صحیح بخاری" است در تفسیر آیهی "24 نساء" میگوید: اگر کسی زن و مرد مملوکی را خرید که با هم زن و شوهر باشند، به مجرد این خرید این ازدواج فسخ میگردد و اختیار این دو در دست ارباب است. از این قبیل روایات در کتب شیعه و سنی بسیار یافت می شود . متهم کردن ابوهریره در گروه سنی و مقلاص در گروه شیعه کمکی به برحق شدن گروهی و انزوای گروه دیگر نمی کند. مگر آنکه قصد داشته باشید تا درز بدست فرصت طلبان بدهید. این مطالب که شما از کتب استخراج کرده و می نویسید و بسیار یافت می شود. باز کردن راهی برای دیگران است. همچنانکه افسانه غرانیق راهی برای تدوین کتاب آیات شیطانی شد.
اسد: تایید یا تکذیب هر راوی یا محدث برای ما که فاصله ی 1400 تا 1000 ساله با آنها داریم بسیار سخت و دشوار است. بسیاری از کتب حدیث نوشته یا جمع آوری شده در عالم شیعه و سنی قریب به یقین نیستند و دارای روایات و احادیث بسیار ضعیف و سخیف هستند که به یکی از بزرگان یا صحابه ی پیامبر ربط داده اند. نه همه ی قال الصادق ها از امام جعفر صادق(ع) است و نه همه ی قال ابوهریره ها از ابوهریره (رضی ا... عنه) است. افرادی در طول تاریخ 14 قرن , حال برای خدمت به دین یا خیانت به این اشخاص مطالبی ساخته اند و به آنها چسپانده اند که بسیاری از این مطالب برای امروزی ها ی دارای تعقل وتدبر و تأمل دور از ذهن دیده می شود. نقل قول: حر عاملی در کتاب وسائل الشیعه میگوید که اگر برادر مسلمانی دارای کنیز باشد، او میتواند فرج (واژن) کنیز خود را در اختیار برادرش قرار دهد(وسائل الشیعه/حدیث شماره 26702)، او در این حدیث چنین استدلال میکند که اگر این برادر در فروش کنیز حق داشته باشد در فرج او هم سهیم است؛ البته در احادیث ماقبل و بعد از این حدیث هم به روشنی چنین اجازهای را به برادر داده است. نقل قول: ابن حجر عسقلانی در "فتح الباری" که "شرح صحیح بخاری" است در تفسیر آیهی "24 نساء" میگوید: اگر کسی زن و مرد مملوکی را خرید که با هم زن و شوهر باشند، به مجرد این خرید این ازدواج فسخ میگردد و اختیار این دو در دست ارباب است. از این قبیل روایات در کتب شیعه و سنی بسیار یافت می شود . متهم کردن ابوهریره در گروه سنی و مقلاص در گروه شیعه کمکی به برحق شدن گروهی و انزوای گروه دیگر نمی کند. مگر آنکه قصد داشته باشید تا درز بدست فرصت طلبان بدهید. این مطالب که شما از کتب استخراج کرده و می نویسید و بسیار یافت می شود. باز کردن راهی برای دیگران است. همچنانکه افسانه غرانیق راهی برای تدوین کتاب آیات شیطانی شد.
دانشجو: ابوهريره مدعی است كه او هميشه ملازم پيامبر (ص) بوده است و به همين سبب بيشتر از ديگران مطلب ياد گرفته است ! اما آنچه در تاريخ اهل سنت آمده است او كمتر از(( 8 ))ماه خدمت حضرت بوده است و اميرمومنان فرمودهاند «كنت اتبعه اتباع الفصيل اثر امه»! يعني من دائم ملازم رسول خدا (ص) بودم ! يعني مدت 23 سال ملازم رسول خدا (ص) بوده است ! چطور ممكن است از ابوهريره اينمقدار روايت نقل شود و از حضرت علي كمتر از يك بيستم آن !البته (طبق روايات اهل سنت) خليفه دوم خود را مخاطب اين كلام ابوهريره ميداند و طبق اين روايت ، اهل سنت بايد قبول كنند كه ابوهريره از خليفه دوم بيشتر روايت ميدانسته است !
علمای دروغگوی!!!!: 1 ابوهریره کسی بود که پشت سر علي علیه السلام نماز مي خواند و بر سر سفره معاويه غذا مي خورد و از جنگ کناره مي گرفت و مي گفت : نماز پشت سر علي کامل تر است و غذاي سر سفره معاويه چرب تر ، و دوري از جنگ براي سلامت بهتر است !!! شذرات الذهب ج1 ص64 2 از ابو هريره روايت شده است که گفت : بين من و پسر عمويم دعوا بود ؛ ( پس او گفت و من جواب دادم تا اينکه گفت : همه چيز را جواب دادي ) غير از فرارت در روز جنگ موته ؛ و ندانستم که چه پاسخي به او بدهم !!! المستدرك على الصحيحين ج3 ص45 ش4356 3 از سائب بن يزيد روايت شده است که گفت : از عمر بن خطاب شنيدم که به ابو هريره مي گفت : يا روايت کردن از رسول خدا ( ص ) را کنار مي گذاري يا اينکه تو را به دوس تبعيد مي کنم ؛ و به کعب نيز مي گفت : يا روايت کردن از رسول خدا را کنار مي گذاري يا تو را به سرزمين ميمون ها ( يهود که به صورت ميمون مسخ شدند ) تبعيد مي کنم!!! كنز العمال ج10 ص129 ش 29472 تاريخ مدينة دمشق ج50 ص172 و ج67 ص343 أخبار المدينة ج2 ص12 ش 1361 البداية والنهاية ج8 ص106 سير أعلام النبلاء ج2 ص601
صابر: علت اسلام او و نيز علت همراهيش با رسول خدا صلی الله و علیه و آله و سلم : او در روايات بسياري به صراحت اعلام مي کند که علت همراهي او با رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم تنها سير کردن شکمش بوده است : حدثنا عبد الرحمن بن شيبة قال أخبرني بن أبي الفديك عن بن أبي ذئب عن المقبري عن أبي هريرة قال كنت ألزم النبي صلى الله عليه وسلم لشبع بطني ... صحيح البخاري ج5 ص2071 ش 5116 کتاب الاطعمة باب الحلواء والعسل از ابو هريره روايت شده است که گفت : من با رسول خدا به خاطر سير کردن شکمم همراه مي شدم
صابر: او بسيار پر خور بود و به دور خانه مي گرديد و مي گفت : واي بر من از شکمم!!! حدثنا أحمد بن جعفر بن حمدان ثنا عبدالله بن أحمد بن حنبل حدثني أبي ثنا أبو عبيدة الحداد ثنا عثمان الشحام أبو سلمة ثنا فرقد السبخي قال كان أبو هريرة يطوف بالبيت وهو يقول ويل لي من بطني إذا أشبعته كظني وإن أجعته سبني ابوهريره دور خانه مي چرخيد و مي گفت : واي بر من از شکمم ؛ اگر او را سير کنم دل درد مي گيرم ، و اگر او را گرسنه نگاه دارم به من فحش مي دهد !!! حلية الأولياء ج1 ص382 الزهد لابن حنبل ج1 ص178
صابر: ذهبي ، عالم مشهور اهل سنت در ترجمه ابوهريره مينويسد : عن السائب بن يزيد : سمع عمر يقول لأبي هريرة : لتتركن الحديث عن رسول الله صلى الله عليه وسلم ، أو لألحقنك بأرض دوس ! . سير أعلام النبلاء ج 2 ص 600 و كنز ج 10 ص 291 و البداية والنهاية ج8 ص106 و أخبار المدينة ج2 ص12 ش 1361 و تاريخ مدينة دمشق ج50 ص172 و ج67 ص343 اگر ابوهريره ، احاديثي نقل ميكرده است كه حقيقتاً از پيامبر اسلام شنيده بوده ، چرا عمر وي را از اين كار منع و حتي او را تهديد به تبعيد ميكند !؟!؟ آيا امكان دارد كه عمر ، صحابي رسول خدا را بدون هيچ گناهي ، تنبيه كند ؟؟؟؟؟؟؟؟
جلیل: يكي از مسائلي كه تمامي علماي رجال اهل سنت بر آن اتفاق نظر دارند ، اين است كه ابوهريره مدلس بوده است و سخني را كه از ديگران شنيده بوده ، به رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) نسبت ميداده است . ذهبي در ترجمه ابوهريره مينويسد : قال يزيد بن هارون : سمعت شعبة يقول : كان أبو هريرة يدلس . سير أعلام النبلاء ، الذهبي ، ج 2 ، ص 608 و الكامل ، عبد الله بن عدي ، ج 1 ، ص 68 و تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 67 ، ص 359 و ... .
جلیل: پس از عزل وفراخواني ابو هريره ، عمر گفت : آيا مي داني وقتي كه تو را به ولايت بحرين منصوب كردم كفشي براي پوشيدن نداشتي و حالا به من خبر داده داند كه كه اسب هايي به قيمت هزارو ششصد دينار خريده اي؟ ابو هريره در پاسخ گفت : اسب هايي داشتم كه زادو ولد كردند وهدايائي بود كه مي رسيد ، عمر گفت : من آنچه را كه براي زندگي ات لازم و كافي بود تعيين كرده بودم پس آنچه مازاد بر مخارجت بوده بايد پس بدهي ، ابو هريره گفت : آنچه اضافه دارم مال تو نيست و تحويل نخواهم داد ، عمر گفت : سوگند به خدا تو را شلاق خواهم زد ، سپس بلند شد و با شلاق آنقدر بر وي زد تا بدنش را خونين كرد . عقد الفريد ، ج1 ، ص13 ، باب ما يؤخذ السلطان من الحزم .
رضا: ابو هريره رضي الله عنه يکي از اصحاب پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم است است و شما شيعيان عادت به بد جلوه دادن اصحاب رسول الله صلي الله عيله و آله و سلم داريد. خدا همگي را به راه راست هدايت کند. در ضمن نظر شما درباره زراره و احاديث او چيست؟
محمد: السلام علينا و علي عباد الله الصالحين:حدثنا عمر بن حفص حدثنا أبي حدثنا الأعمش حدثنا أبو صالح قال حدثني أبو هريرة رضي الله عنه قال قال النبي صلى الله عليه وسلم أفضل الصدقة ما ترك غنى واليد العليا خير من اليد السفلى وابدأ بمن تعول تقول المرأة إما أن تطعمني وإما أن تطلقني ويقول العبد أطعمني واستعملني ويقول الابن أطعمني إلى من تدعني فقالوا يا أبا هريرة سمعت هذا من رسول الله صلى الله عليه وسلم قال لا هذا من كيس أبي هريرة/صحيح البخاري ج5 ص2048 کتاب النفقات باب وجوب النفقة على الآهل والعيال ش 5040/ابو هريره گفت : رسول خدا فرمودند : بهترين صدقه آن است که سبب بي نيازي شود و دست بالاتر ( دهنده ) بهتر از دست پايين تر است ؛ و در ابتدا به کسي کمک نما که عيال وار باشد ؛ زن مي گويد يا به من غذا بده يا من را طلاق بده و بنده مي گويد به من غذا بده و از من کار بخواه و فرزند مي گويد : به من غذا بده ؛ من را به که واگذار مي کني ؟ گفتند : اي ابو هريره اين را از رسول خدا شنيدي ؟ پاسخ داد : خير اين از جيب ابو هريره است !!!/پس خودش اعتراف کرده که به پيامبر دروغ نسبت داده.... او يک دروغگو است..
اسماعیل: با سلام متاسفانه چرا هیچ صحبتی از سفر مقام عظمای ولایت هیچ خبری ندارید این نشانگر چیه بعد برید سنی ها رو بکوبید اول خودت بعدا دیگری
حاج داود: ضمنا از يكي از دوستان شيعه تقاضت ميكنم با مراجعه به كتب خوده اهل سنت تاريخچه اي از زندگي نامه ابو هريره را بنويسد تا بهتر بشود راجب ان بحث كرد
حاج داود : سلام دوستان حقير از ياران قديميه شيعه انلاين هستم اما مدته است به دليل بيماري و مشكلات ناشي از هشت سال دفاع مقدس حال خوشي ندا شتم اما به لطف داعاى خير شما و توسل به اهل بيت ىيامبر ص بهترم تا انشالله به ياري هم بتوانيم ياسخ شبهات اين اقايان را بدهيم بنده قبل از مطالعه كتاب انگاه كه هدايت شدم أقاى استاد تيجاني تصور ميكر دم حرف زدن با اين جماعت فايده اي ندارد اما وقتي ديدم برخورد ما شيعيان با روريارويي با أنان چه تاثيرات مثبتي ميتواند داشته بأشد بر ان شدم كه با مطالعه و تحقيق به مناظره با اين جماعت بپردازم اما با منطق و صحه صدر يا علي مدد
علی : من حرف سجاد و جمشید را قبول دارم . أبو هریره یک دروغگو بوده است.
سجاد: من حدیثی از أبو هریره خوانده ام که شرم کردم و از آنانی که او را قبول دارم می خواهم بپرسم که اگر معتقدند این حدیث درست است، بنده اصلا اسلام آنها را قبول ندارم. در این حدیث أبو هریره به نقل از عمر بن خطاب آمده که "پیامبر اکرم اسلام (ص) در یک شب به هر هفت همسر خود سر زد و با همه آنان نزدیکی کرد". بنده این سوال را می پرسم که آیا این حدیث منطقی است؟ اگر به نظر شما منطقی و درست است، عمر از کجا اطلاع داشته که پیامبر با همه همسران خود نزدیکی کرده ؟ آیا عمر از دیوار خانه پیامبر بالا رفته و صحنه را دیده یا نعوذبالله پیامبر خودش به عمر بن خطاب گفته. قطعا عمر چنین روایتی را بیان نکرده از همین رو می توان نتیجه گرفت که أبو هریره دروغ گفته است و این حدیث در زبان عربی "اسرائیلیات" نامیده می شود.
جمشد . م: راستش یک کتاب درباره او مطالعه کرده ام که فکر می کنم دیگران هم بخوانند مفید باشد. این کتاب توسط یک نویسنده سنی مذهب مصری تألیف شده است. نام این کتاب که به زبان عربی است، "شیخ المضیرة، أبو هریرة" است. خلاصه این کتاب این است که "مضیرة به سفره هایی که در ولیمه انداخته می شود، می گویند. أبو هریرة علاقه زیادی داشته که در ولیمه های مختلف شرکت کند و از غذاهای متنوعی که در آن به مهمانان داده می شد، بخورد. از همین رو برای اینکه بهانه ای برای ورود به مهمانی ها داشته باشد، شخصیت خود را به گونه ای به همگان معرفی کرد که گویا راوی احادیث است. این کتاب هم بر همین اساس نوشته شده و بیش از 3 هزار حدیث جعلی أبو هریرة در آن بیان شده است. جالب اینجاست که نویسنده کتاب سنی است.