:یکی از معجزات شهدا از زبان یک استاد دانشگاه : یه شب خواب بودم که تو خواب دیدم دارن در میزنن . در رو که باز کردم دیدم شهید همت با یه موتور تریل جلو در خونه واساده و میگه سوار شو بریم . ازش پرسیم کجا گفت یه نفر به کمک ما احتیاج داره . سوار شدم و رفتیم . سرعتش زیاد نبود طوری که بتونم آدرس خیابون هارو خوب ببینم . وقتی رسیدیم از خواب پریدم . از چند نفر پرسیم که تعبیر این خواب چیه گفتن خوب معلومه باید بری به اون آدرس ببینی کی به کمکت احتیاج داره . هر جوری بود خودمو به اون آدرس رسوندم . در زدم . دررو که باز کردن دیدم یه پسر جوون اومد جلوی در . نه من اونو میشناختم نه اون منو . گفت بفرمایید چیکار دارید . ازش پرسیم که با شهید همت کاری داشته ؟ یهو زد زیر گریه . گفت چند وقته میخام خودکشی کنم . دیروز داشتم تو خیابون راه می رفتم و به این فکر میکردم که چه جوری خودم رو خلاص کنم که یه دفعه چشمم اوفتاد به یه تابلو که روش نوشته شده بود اتوبان شهید همت . گفتم میگن شماها زنده اید اگه درسته یه نفر رو بفرستید سراغم که من از خودکشی منصرف بشم و الان شما اومدید اینجا و میگید که از طرف شهید همت اومدید...
حضرت امام رضا علیه السلام از نیاى بزرگوارش امیرالمؤمنین علیه السلام روایت مىكند كه آن حضرت دروغ را لیسیدنى ابلیس خواندهاست. * هر خوراكى كه بسیار مورد علاقه باشد، لیسیدنى خواهد بود؛ خوراك خوشمزه و لذیذ را نه تنها مىخورند، بلكه كاسهاش را نیز مىلیسند. ابلیس، همانند آشپزی ماهر و زبر دست، دروغ را چون غذایی لذیذ و خوشمزه در نظر انسان می آراید به گونه ای كه برخی انسانها مشتریان دائمی این رستوران می شوند. بسیاری از افراد دروغگو و دروغ پرداز كاسه لیس ابلیس هستند و روزگار خود رادر این دام شیطان به سر مىآورند.
ن الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنكر سوره مباركه عنكبوت آیه 45 انحرافات جنسی از دردناك ترین مشكلات بشر در آستانه قرن بیست و یكم است. بررسی های كینزی در سال 1948 نشان داد كه از هر 100 مرد آمریكایی 4 مرد منحصراً همجنس خواه هستند، یعنی كوچكترین تمایلی به جنس مخالف ندارند!؟ این در حالیست كه تعداد زیادی از این 100 نفر، همجنس را بر غیر همجنس ترجیح می دهند یا تفاوتی بین همجنس و غیر همجنس برایشان مطرح نیست و یا با این كه به غیر همجنس متمایلند، به طور اتفاقی یا بیش از اتفاق همجنس بازی نیز می كنند. بدین ترتیب این آمار نشان می دهد، بیش از 3/1مردان آمریكایی بعد از سال های بلوغ خود همجنس بازی كرده اند و حداقل نصف این آمار در مورد زنان آمریكایی نیز صادق است.(1) تازه این آمار مربوط به زمانی است كه تفسیر غلط از نظریات فروید و انحراف از آن، گسترش چندانی پیدا نكرده بود. بدیهی است پس از گذشت چند دهه باید هم، همجنس بازها به جایی رسیده باشند كه در پارلمان آمریكا برای خود نماینده داشته باشند و كمیسیون تشكیل دهند. جالب اینجاست كه برخی منابع علمی روانپزشكی، حتی این تمایل را در برخی كاملاً بهنجار و طبیعی با شخصیت پایدار و عاری از هر گونه نشان روانی و با انطباق خوب از نظر اجتماعی توصیف كرده اند! (2) با این اوصاف اگر همجنس بازی و لواط انحراف جنسی نیست، می توان حدس زد كه انحرافات جنسی در قاموس غرب دیگر چه واویلایی است؟! بچه بازی، نمایش اعضای جنسی، سادیسم و مازوخیسم جنسی، مبدل پوشی، خود ارضایی، نظر بازی، حیوان دوستی، مرده دوستی و نمونه های بسیار متعدد دیگری كه قداست قلم مانع از توصیف آنهاست، همگی نمونه هایی از مهار گسیختگی و سقوط فاجعه آمیز غرب در قهقرای فساد جنسی و فحشاء به شمار می آیند. بدین ترتیب انحرافات جنسی صرف نظر از مشكلات اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و .. كه ایجاد می كنند، تنها در بعد پزشكی و آن هم جدای از نتایجی كه در بروز بیماری های جسمی ماند بیماری های مقاربتی بر جای می گذارند، به خودی خود، از بزرگ ترین مشكلات پزشكی بشر امروز به حساب می آیند. این در حالیست كه در جوامع اسلامی، قرن هاست كه نماز فعالانه و مقتدرانه بسان یك منجی قابل اطمینان، دامان مدد جویندگان از خویش را از هر گونه فحشاء و انحراف جنسی پاك و مصون داشته است. آیین اسلام با ترغیب های متعدد به امر ازدواج و به خصوص با وضع قانون ازدواج موقت(كه با وجود آنكه از موارد اساسی اختلاف شیعه و سنی است، در كشور شیعه مذهب ما نیز بسان ممالك اهل سنت به فراموشی محض سپرده شده است) از هر جهت انسان را برای ارضای غریزه نیرومند جنسی، از طریق مشروع راهنمایی می كند. آیات متعدد سوره های نور، احزاب، بقره، نساء و .. بهترین گواه این موضوع است. اما علاوه بر تحریك همه جانبه اسلام برای ازدواج و حتی سهل نمودن آن مثلاً با وضع قانون متعه یا ازدواج موقت(برای ریشه كن كردن موانع اقتصادی ازدواج) و علاوه بر مجازات های سختی كه برای منحرفین جنسی در نظر گرفته شده است، سایر قانون های اسلامی به گونه ای ارائه شده اند كه چنانچه حتی شخص به دلایلی از ازدواج باز ماند، هرگز به فساد و انحراف آلوده نشود و در رأس این قانون ها، فریضه نورانی "نماز" است.(3) نمازگزار با امداد از "نماز" توانایی كنترل غرایز خود را افزونی می بخشد و آتش سوزاننده و پر لهیب فحشاء را كه چه بسا ممكن است به انحراف جنسی بیانجامد به آب عفاف، سرچشمه گرفته از "نماز" خاموش می كند. پی نوشت: (1) ترجمه سیناپس روانپزشكی كاپلان ـ سادوك ـ جلد سوم ـ ص 72 (2) روانپزشكی لیفودریس ـ مقاله اختلال های جنسی ـ ترجمه دكتر لون داویدیان ـ ص 313 (3) برای شرح بیشتر رجوع شود به نكته ای از این مجموعه مقالات، با عنوان "تاثیر نماز بر بیماری های مقاربتی" نویسنده : دكتر مجید ملك محمدی
عكرمه از وهب بن منبه روایت كرده است كه: در بنى اسرائیل عابدى بود، دامن انقطاع از صحبت خلق در چیده، و سر عزلت در گریبان خلوت كشیده، چندان رقم طاعت در صحایف اوقات خویش ثبت گردانیده كه فرشتگان آسمانها او را دوست گرفتند، و جبرئیل كه محرمسرا پرده وحى بود در آرزومندى زیارت وى از حضرت عزت التماس نزول از دایره افلاك به مركز خاك نمود. فرمان در رسید كه: اى جبرئیل در لوح محفوظ در نگر تا نام وى كجا بینى؟ جبرئیل نگاه كرد، نام عابد در جریده اشقیا مرقوم دید، از نقشبندى قضا شفگتزده شد، عنان عزمیت از زیارت وى باز كشید و گفت: الهى كس را با حكم تو طاقت نیست و مشاهده این بوالعجیبها را قوت نه! خطاب آمد كه: اى جبرئیل چون آرزوى دیدن وى داشتى و مدتى بود كه تخم این هوس در مزرعه وجود خود مىكاشتى اكنون برو تا او را ببینى و از آنچه دیدى وى را آگاه كن. جبرئیل (ع) در صومعه عابد فرود آمد، او را دید با تنى ضعیف و بدنى نحیف، دل از شعله عشق سوخت و سینه از آتش محبت افروخته، گاهى قندیلوار پیش محراب عبادت و طاعت سوزناك ایستاده، و زمانى سجاده صفت، از روى تواضع به خاك تضرع افتاده، جبرئیل به او سلام كرد و گفت: اى عابد خود را مرنجان كه نام تو در لوح محفوظ داخل صحیفه تیره بختان است! عابد از شنیدن این سخن چون گلبرگ تازه و شاداب كه از وزش نسیم سحرى شكفته شود، لب به خنده گشود، و چون بلبل خوش نوا كه در مشاهده گل رعنا نغمه شادى سراید زبان به گفتار الحمدلله در حركت آورد! جبرئیل گفت: اى پیر فقیر با چنین خبر دل سوز و پیام غم اندوز تو را ناله استرجاع مىباید، نعره الحمدلله زنى؟! تعزیت روزگار خود مىباید داشت، نشانه تهنیت و مسرت اظهار مىكنى؟ پیر گفت از این سخن در گذر كه من بندهام و او خداى من بنده را با خواست خدا خواستى نباشد، و در پیش ارادت او ارادتى نماند، هر چه خواهد كند، زمام اختیار در قبضه قدرت اوست، و هر جا خواهد ببرد، عنان اقتدار در دست مشیت اوست، الحمدلله اگر در بهشت او را نمىشایم بارى براى هیمه دوزخ بكار آیم، جبرئیل را از حالت عابد گوئى رقت و زارى آمد و به آن حال به مقام خود بازگشت. فرمان حضرت محبوب به وى در رسید كه: اى جبرئیل در لوح نگر تا ببینى كه دبیر یَمْحُوا اللَّهُ ما یَشاءُ وَ یُثْبِتُ: خدا هر چه را بخواهد محو مىكند، و هر چه را بخواهد ثابت و پابرجا مىنماید. چه نقش انگیخته و مصور إِنَّ اللَّهَ یَفْعَلُ ما یَشاءُ: خدا هر چه را بخواهد انجام مىدهد. چه رنگ ریخته جبرئیل نظر كرد نام عابد را در صحیفه سعادت به قلم نقاش ازل منقوش دید، وى را حیرت و شگفتى دست داد، گفت: الهى در این داستان چه رازى است، و در تبدیل مجرمى به مَحرمى چه حكمت است؟ پاسخ آمد: اى امین اسرار وحى واى مهبط انوار امر و نهى، چون زاهد را از آن حال كه نامزد وى بود خبر كردى، ننالید و جبین جزع بر زمین نمالید، بلكه قدم در كوى صبر نهاد و به حكم قضاى من رضا داد، و كلمه الحمدلله بر زبان راند و مرا به همه محامد و ستایش ها خواند، كرم من اقتضاى آن كرد كه به بركت گفتار الحمدلله نامش از فرقه تیره بختان زدودم و در زمره نیكبختان ثبت كردم.
ابو حنیفه میگوید: در دوران حضرت صادق (ع) به حج رفتم، چون به مدینه آمدم به خانه آن حضرت وارد شدم و در دهلیز نشستم تا به من اجازه ورود دهند، ناگهان كودكى نوپا بیرون آمده به او گفتم: اى پسربچه شخص غریب كه در دیار شما آید كجا قضاى حاجت كند؟ گفت: آرام باش، سپس نشست و پشت به دیوار داد و گفت: از كنار نهرها و میوه ریز درختان و سایه انداز مساجد و وسط جاده دورى كن و پشت حایلى پنهان شو و جامه بالازن و رو به قبله و پشت به آن مباش و هرجا خواهى قضاى حاجت كن. آنچه از این كودك شنیدم مرا به شگفتى و تعجب كشید به او گفتم نامت چیست؟ گفت: موسى بن جعفربن محمدبن على بن الحسین بن على بن ابى طالب، به او گفتم اى پسربچه گناه برعهده كیست و از چه كسى است؟ در پاسخ فرمود: از سه حال بیرون نیست یا از خداست یعنى به اجبار او صورت میگیرد كه باید گفت از او نیست زیرا شایسته نیست پروردگار بنده را برآنچه خود نكرده و اختیارى درآن نداشته عذاب كند، و یا از خدا و بنده است، یعنى در ارتكاب گناه خدا و عبد باهم شریك اند، و چنین هم نیست زیرا براى شریك نیرومند سزاوارنیست كه به شریك ضعیف و ناتوان ستم ورزد، و یا از خود عبد است كه به اختیار خودش صورت گرفته است و باید گفت غیرازاین نیست، در این حال اگر خدا از گناه بندهاش گذشت كند از كرم و جود اوست، و اگر كیفر دهد به سبب گناه و جرم عبد است، ابوحنیفه میگوید امام صادق را دیدار نكرده برگشتم و به آنچه شنیدم از ملاقات با حضرت صادق بینیاز شدم.
1. آلبرت اینشتین (Albert Einstein) در کودکی دچار بیماری دیسلسیک بود. یعنی معنی و مفهوم کلمات و عبارات را درست تشخیص نمی داد. معلم آلبرت اینشتین او را عقب مانده ذهنی، غیر اجتماعی و همیشه غرق در رویاهای احمقانه توصیف می کرد، ضمنا وی دوبار در امتحانات کنکور دانشگاه پلی تکنیک زوریخ مردود شد!
2. توماس ادیسون (Thomas Alva Edison) که معلمانش از آموزش او در مدرسه عاجز مانده بودند در تمام طول تحصیل کم ترین نمره ها را از درس فیزیک می گرفت ولی همین شخص بعدها موفق شد بیش از هزار وصد وپنجاه اختراع به جامعه بشریت عرضه کند که بیشتر آنها در زمینه علم فیزیک بوده است!
3. بتهون (Ludwig van Beethoven) معلم او می گفت در طول زندگیش "اوچیزی یاد نخواهد گرفت"
4. پیکاسو (Pablo Picasso) یکی از معروفترین نقاشان جهان بدون کمک و حضور پدرش که در زمان امتحانات کنارش می نشست نمی توانست در درس هایش نمره قبولی کسب کند!
5. هیلتون (Conrad Nicholson Hilton) که مالک بیش از 300هتل در سرتاسر دنیاست در دوران کودکی برای گذران زندگی مجبور بود کف سالن ها و هتل ها را طی بکشد!
6. جیمز وات (James Watt) که مخترع ماشین بخار بود فردی کودن توصیفش می کردند!
7. امیل زولا (Émile François Zola) نویسنده بزرگ فرانسوی دانش آموزی تنبل بود که در مدرسه از درس ادبیات معمولا نمره صفر می گرفت!
8. ناپلئون بناپارت (Napoleon Bonaparte) مدرسه خود را با رتبه 42 به عنوان یک دانش آموز غیر ممتاز ترک کرد!
9. لویی پاستور (Louis Pasteur) در مدرسه یک محصل متوسط بود و در دوره لیسانس در درس شیمی بین 22 نفر رتبه 22 را کسب کرد!
کشندهترین حیوانات در جهان بین پنج نفر تا سه میلیون نفر را در سال از بین می برند.
به گزارش مهر، حیوانات کشنده دنیا که سالانه بین ۵ نفر تا ۳ میلیون نفر را از بین می برند به ترتیب از کم خطرترین تا پر خطرترین به شرح زیر هستند:
خرس ها در طول سال بین ۵ تا ۱۰ نفر را می کشند.
۱۰۰ نفر در طول یک سال از حمله کوسه کشته شدند.
عروس دریایی هم می تواند در طول یکسال ۱۰۰ نفر را بکشد.
اسب آبی هرسال بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر رو میکشد.
فیل ها با وجود ظاهر آرامشان در سال سیصد تا پانصد نفر را میکشند.
تمساحها ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر را در طول سال از بین می برند.
گربه وحشی هم ۸۰۰ نفر را در هر سال از بین می برد.
عقربها در سال ۸۰۰ تا دو هزار نفر را از بین می برند.
مار ۵۰ هزار تا ۱۲۵ هزار نفر را در سال می کشد.
اما پشه مالاریا سالیانه دو تا سه میلیون نفر رو میکشه و در واقع میتوان گفت که این حشره نقش مهمی در کنترل جمعیت زمین ایفا میکند.
امروزه در اکثر سفره های ما ایرانیان، ماست همراه غذا مصرف می شود و متاسفانه مردمان امروزی مانند دیگر رسوم غلط متعارف، بدون آن که تدابیر مربوطه را رعایت نمایند و از خوب و بد بودن آن آگاه باشند، آن را مصرف می کنند و کودکان خود را نیز به خوردن آن تشویق و آنان را نیز به این رویه اشتباه عادت می دهند و ناخواسته به مرور زمان بر بیماری ها و مشکلات خود و خانواده شان می افزایند و هرگز نمی فهمند که چوب ندانم کاری های خودشان را می خورند. باید بدانیم که بهترین نحوه مصرف و خوردن ماست های مورد تایید نیز چگونه می باشد و در گذشته، قدما چگونه آن را مصرف می کردند.باید بدانید که خوردن ماست همراه با غذا توصیه نمی شود، چرا که خلطی که با خوردن ماست همراه غذاهای پختنی مخصوصاً غذاهای گوشتی تولید می شود، خلط سالمی نمی باشد. ماست را در قدیم همراه غذا نمی خورند، بلکه به صورت میان وعده مصرف می شده است. داخل ماست لبوب مانند گردو، کشمش، بادام زمینی، پسته و فندق را می ریختند و به صورت عصرانه یا چاشت به عنوان میان وعده میل می کردند. با این کار اولاً اثر بدی که ماست خورده شده با غذا، در تولید خلط سالم دارد از بین می رود (چرا که با یک فاصله از غذا مصرف می گردد)، ثانیاً سردی ماست نیز گرفته می شود، برای بچه ها و سالمندان خوردن ماست با مصلحات توصیه می گردد. بچه ها امروزه معمولاً ماست را خیلی دوست دارند، لذا به جای دادن ماست همراه غذا به کودکان، توصیه می گردد ماست به همراه لبوب را به صورت میان وعده یا حتی در برخی مواقع آن را به عنوان غذا (بدون این که در کنار آن غذای پختنی دیگری مصرف شود) همراه با مقداری نان سنگک به کودک بدهید. حتی می توان با مقداری دم کرده زعفران هم سردی ماست را بگیرید و هم آن را رنگی نمایید تا برای کودکان جذاب تر گردد. آب لبوی پخته شده نیز برای جذاب کردن رنگ ماست پیشنهاد می شود. تذکر: - خوردن ماست با سرکه (ترشیجات) یا آبلیمو در دراز مدت باعث لک های پوستی می شود. - خوردن ماست با ماهی آن هم در یک شب زمستانی با توجه به این که هر دوی این مواد غذایی سرد هستند و طبیعت زمستان و شب نیز هر دو سرد می باشند، افراد را مخصوصاً سالمندان که طبیعت سنی آنان نیز سرد است در هنگام خواب (که آن هم دارای طبیعت سرد است)، مستعد یک سکته مغزی می کند و برگ دیگری به نام مرگ از ناآگاهی های ما در دفتر روزگار ورق می خورد
یک محقق طب اسلامی می گوید: در نوشابههای کولادار موادی به نام کافئین و تئوبرومین وجود دارد که موجب بروز یبوست، حساسیت و زودرنجی میشود. این محقق اظهار داشت: مصرف نوشابه موجب خرابی دریچه کاردینال معده میشود. آسیب دریچه فم معده موجب بروز نارحتی در معده میشود و هنگام خواب موجب بروز ریفلاکس گوارشی میشود. یکی دیگر از عوارض ناگوار نوشابه تضعیف کارکرد معده و دستگاه گوارش است و مصرف آن موجب میشود تا آنزیمهای گوارشی به اندازه کافی تولید نشود؛ در حقیقت هضم غذا به خوبی صورت نگیرد. مصرف نوشابه موجب سوءهاضمه میشود وی ادامه داد: برخی از نوشابهها مانند کوکاکولا ۲ نوع آنزیم را داراست که موجب هضم غذا شده و همین امر موجب میشود، افرادی که معده ضعیفی دارند، بر اثر نوشیدن نوشابه آنزیمهای گوارشی در بدن آنها به اندازه کافی ترشح نشود و به مرور زمان دچار سوءهاضمه شوند. این محقق طب اسلامی افزود: مصرف نوشابه موجب ضعف دریچه پیلور و در نهایت موجب زخم معده و سرطان میشود. افزودنیهایی که به نوشابه اضافه میشود از مواد آروماتیک و حلقوی است و مصرف مداوم نوشابه در دراز مدت موجب بروز سرطان میشود.
یک کارشناس موادغذایی در خصوص فواید انارمی گوید: این میوه، سموم بدن را دفع کرده و در ایجاد شادمانی و نشاط در افراد بسیار موثر است. رضا مورکیان اظهارداشت: خواص درمانی و حیاتی در انار شیرین به مراتب بیشتر و کاملتراز انار ترش است، زیرا انار شیرین کاملاً رسیده و ترکیبات شیمیایی آن، کامل شده و به شکل طبیعی به تکامل مواد مغذی موجود رسیده است. وی افزود: در انار ترش که مواد قندی آن کمتر است، مواد اسیدی مانند اسید مالیک و اسیدسیتریک وجود دارد که در بعضی از افراد ایجاد ناراحتی خواهد کرد. وی با بیان این مطلب که انار برای سلامتی پوست هم بسیار مفید است، تصریح کرد: مصرف انار باعث رفع لکهای پوستی شده و برای رفع خستگی و آرامش اعصاب بسیار کارآمد است. انار در درمان بیماریهای کبد، مسمومیتهای خون، خستگی جسمی و عصبی و بالاخره رفع بیماریهای عفونی و انگلهای دستگاه گوارش مفید است.