قلبها مهربانند و سخنها سنجیده مبادا دل روزه داری بشكند
واژه انفاق ، ایثار و توجه به زیردستان كه بروز و ظهورش به عنوان یك حقیقت در مكتب ولایت متجلی شده است تنها اختصاص به ماه مبارك رمضان ندارد بلكه در این ماه شدت می یابد . ائمه خدا به عنوان بهترین الگوی ایثار و انفاق در هر جامعه ای بوده و هستند. خداوند می فرماید : «اگر بنا دارید انفاق كنید آن چیزی را كه از همه بهتر است انفاق نمائید.»
ماه مبارك فرصتی است برای همدردی و همراهی با نیازمندان ، مستمندان و فقیران . در این ماه دلهای برای كمك كردن و یاری رساندن آماده تر می شود و در این شبها افراد نابسامان زیادی هستند كه صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند. وظیفه یكایك ما است كه با تحقیق محل زندگی آنان را بیابیم . فراموش نكنیم كه رسالت سنگینی بر دوش یكایك ما قرار داد و بخاطر آن بازخواست خواهیم شد. در این ایام یكایك ما باید شریك و غم و غصه یكدیگر باشیم و به یاری آنان بشتابیم ، با مال و ثروت و امكانات خود به آنان كمك كنیم . حقوق سائل و محروم را بپردازیم و از دادن خمس و زكات اموال خویش دریغ نكنیم .
طبق حدیث شش منزل برای انسانهای خداجو و موحد وجود دارد یكی از این منازل ، منزل كشت و دیگری برداشت است . منزل كشت دنیاست و منزل برداشت هم قیامت است . فردای قیامت یكی از سوالاتی كه خداوند از تك تك ما خواهد كرد، این است : «من خدا گرسنه بودم ، چرا سیرم نكردی؟ »
آنجا بنده خدا می گوید : «سبحان الله . شما و گرسنگی . خطاب می رسد : همسایه دیوار به دیوارت ، پسر عمویت ... وضعیفت خوبی نداشت . چرا كمكشان نكردی ؟ می گویند روز امیرالمومنین (ع) با گرسنگی وارد خانه شد و از همسرش فاطمه زهرا (س) تقاضای طعام كرد. در خانه چیزی نبود . حضرت رفت تا با وجهیه كه در دستش بود غذا تهیه كند.
در راه به اولین كسی كه برخورد كرد مقداد بود. یكی از مجاهدین خوب درگاه خداوند و یك شخصیت آبرومند كه هیچگاه از وضعیت مالی خوبی برخوردار نبود. امام ، چهره مقداد را درهم دید وقتی علت را جویا شد متوجه اوضاع بد مالی او گردید. حضرت وجه موجودش را به مقداد داد تا به زندگی آبرومندش سرو سامان دهد.
حالا ببینید در ازای این قضیه چه رخ میدهد. خداوند می فرماید:« آیا دلالت كنم شما را در شاهراهی كه شما را نجات بدهد. می گوید اول ایمان به خدا بعد انفاق در راه اقدس احدیت . » حضرت به مسجد می آید با دست خالی . چگونه باید به خانه باز گردد . فورا آن تشكیلاتی كه باید به كار بیافتد، به حركت در می آید . جبرئیل بر رسول اكرم (ص) نازل می شود و می گوید: امروز شما میهمان حضرت زهرا (س) هستید. پیغمبر بزرگوار بعد از آن كه سر از عبادت برداشتند به مولا علی (ع) گفتند كه امروز پیغمبر خدا میهمان شماست . امیرالمومنین سكوت كرد و حرفی نزد . پیغمبر فرمودند : چرا سكوت كردی . مثل اینكه راضی نیستی من به خانه ات بیایم . عرض كرد : خانه ، خانه شماست . من از خودم اختیاری ندارم . وقتی به منزل رسیدند، طبقی از طعام های بهشتی در كنار سجاده فاطمه زهرا (س) قرار داشت .
مولا علی (ع) نگاهی پر معنا به بی بی انداخت . پیغمبر خدا در پاسخ گفت : در عوض آن انفاقی كه تو در راه خدا به آن انسان آبرومند كردی ، به خواست خداوند در درون خانه ات جبران شد.
چيزهائي كه روزه را باطل مي كند
مبطلات روزه ده چيز است:
1 ـ خوردن.
2 ـ آشاميدن.
3ـ نزديكي كردن با همسر.
4 ـ استمناء، يعني: با خود كاري كند كه از او مني خارج شود.
5 ـ باقي ماندن بر جنابت و حيض و نفاس تا طلوع صبح (عمدا).
6 ـ اماله كردن با چيز مايع.
7 ـ رساندن گرد و غبار غليظ به حلق.
8 ـ قي كردن عمدي.
9 ـ دروغ بستن به خدا و رسول و يا يكي از امامان (عليهم السلام).
0 ـ فرو بردن تمام سر در آب.
چيزهائي كه قضاء و كفاره دارد
آن دسته از مبطلاتي كه موجب قضا و كفّاره هردو مي شود عبارت است از:
1 ـ خوردن عمدي.
2 ـ نوشيدن عمدي.
3 ـ جماع عمدي.
4 ـ استمناء عمدي.
5 ـ باقيماندن بر جنابت و حيض و نفاس تا اذان صبح عمدا.
6 ـ اماله كردن با چيز مايع.
7 ـ رساندن گرد و غبار غليظ به حلق عمدا (احتياطا).
8 ـ قي كردن عمدي ـ البتّه در بعضي اختلاف فتوي وجود دارد
احكام مسافر
براي مسافر روزه گرفتن جايز نيست، و تفصيل مسئله، در اين چند صورت است:
1 ـ در صورتي كه مسافر پيش از ظهر سفر كند، و پيش از ظهر به وطنش يا محل اقامتش بر نگردد، بايد روزه آن روز را بخورد.
2 ـ در صورتي كه بعد از ظهر مسافرت كند، بايد روزه آن روز خود را تمام كند.
3 ـ در صورتي كه مسافر پيش از ظهر از سفر برگردد، و به خانه يا محلّ اقامت خود برسد، اگر قبلا در سفر افطار كرده باشد، روزه نيست، و در منزل خود هم مي تواند بقيه آن روز را غذا بخورد، ولي بعد از ماه رمضان به جاي اين روزي كه خورده است يك روز قضا مي گيرد، و در صورتي كه در سفر كاري كه روزه را باطل كند انجام نداده باشد، واجب است روزه را بگيرد و جزء روزه ماه رمضان حساب مي شود.
4 ـ در صورتي كه مسافر بعد از ظهر از سفر باز گردد، بايد روزه را بخورد، و پس از ماه يك روز به جاي آن روزه بگيرد.
5 ـ مسافر در صورتي مي تواند در سفر روزه را بخورد كه شرائط قصر در سفرش تمام باشد، همانگونه كه در جزوه نماز يادآوري كرده ايم.
6 ـ در احكام گذشته محل اقامت ده روزه با وطن فرقي ندارد.
7 ـ پاره اي از موارد در سفر هم مي توان روزه گرفت، همان گونه كه در رساله هاي عمليّه يادآوري شده است.
با سلام جوونی هستم که در سن جوانی و در اوج شهوت و نمی دانم چکار کنم که بتونم خودم رو در برابر گناهان کنترل کنم؟بار ها دست به گناه زدم ولی بعد از هر بار حسابی پشیمان شدم و اعصابم خورد شده لطفا منو راهنمایی کنید؟
با سلام به شما دوست گرامی راه های زیادی رو برای ترک این گناه(خود ارضایی) بیان کردند که میتونه کمک های زیادی برای حل این مشکل بکنه اما یکی از راه حل های خیلی مفید اینه که انسان یه مقدار معنویت رو درون خودش بیشتر کنه
متاسفانه بیشتر مشکلاتی که برای آدم ها بوجود می آد برای اینه که از معنویت ها دور میشن
چرا آمار طلاق تو کشور بالا رفته؟چرا برای 2000 تومان همدیگر رو به قتل می رسونن؟ و هزارتا چرای دیگه؟که جواب همشون یک کلمه است دوری از معنویت .
حالا با چی معنویت زیاد میشه یکی از بهترین راه های ارتباطی نمازه که می تونه در برابر امواج گناه مثل یه سد فولادی قرار بگیره و آدم رو حفظ کنه هر چه می می تونید رابطۀ خود را با خدا تقویت کنید و نماز را با توجه کامل بخوانید.
علاوه بر مطالب بالا نماز فرد را وادار میکند از آلودگیهای روحی و جسمی اجتناب کند . چون شخصی که این عمل رو انجام میده چون باید نماز بخونه باید غسل کنه و بدن و لباسش هم پاک باشه و در نتیجه فرد رو وادار می کنه که کمتر احتیاجی به نظافت و حمام و نجاست و پاکی داشته باشه
به قول یکی از بزرگان پسر و دختر جوان که انگیزه شهوت دارد، وقتی به نماز ایستاد و پنج نوبت “الحمدا.. رب العالمین” گفت، یعنی تمام سپاس و ثنای من مال آن کسی است که مالک بدن و جسم عواطف و احساس، سلسله اعصاب و قلب و گردش خون من و تمام امکانات و ارزش های من است، یک انگیزه قوی در او پیدا می شود. انگیزه ای که توان مقابله او را در مقابل انگیزه جنسی فزونی می بخشد.
یک سوال مهم
بارها و بارها شنیدیم که نماز انسان رو از گناه دور میکنه شاید یه سوال تو ذهنتون باشه که چرا اینایی که نماز می خونن گناه می کنن.
جواب این سوال رو پیامبر اسلام در حدیثی بیان کرده اند که
درباره مردی که با رسول خدا (ص) نماز می خواند و در عین حال مرتکب کارهای زشتی نیز می شد ، آورده اند که حضرت درباره آن فرمود : ( نمازش ، روزی اورا از کار زشت باز خواهد داشت . پس دیری نگذشت که آن مرد توبه کرد.)
یک جواب دیگر اینه که نمازی انسان رو از گناهان دور می کنه که کاملا با آداب آن و توجه به باطن نماز باشه نه هر نمازی
در بنى اسرئیل عابدى بود كه دنبال كارهاى دنیا هیچ نمى رفت و دائم در عبادت بود، ابلیس صدایى از دماغ خود در آورد كه ناگاه جنودش جمع شدند، به آنها گفت :
چه كسى از شما فلان عابد را براى من مى فریبد؟ یكى از آنها گفت : من او را مى فریبم .
ابلیس پرسید: از چه راه ؟ گفت : از راه زن ها. شیطان گفت : تو اهل او نیستى و این ماءموریت از تو ساخته نیست ، او زنها را تجربه نكرده است . دیگرى گفت : من او را مى فریبم . پرسید: از چه راه بر او داخل مى شوى ؟ گفت : از راه شراب ، گفت : او اهل این كار نیست كه با اینها فریفته شود. سومى گفت : من او را فریب مى دهم ، پرسید: از چه راه ؟ گفت : از راه عمل خیر و عبادت ! ، شیطان گفت : برو كه تو حریف اویى و مى توانى او را فریب دهى .
آن بچه شیطان به جایگاه عابد رفت و سجاده خود را پهن كرده ، مشغول نماز شد، عابد استراحت مى كرد، شیطان استراحت نمى كرد. عابد مى خوابید، شیطان نمى خوابید و مدام نماز مى خواند، بطورى كه عابد عمل خود را كوچك دانست و خود را نسبت به او پست و حقیر به حساب آورد و نزد او آمده ، گفت : اى بنده خدا به چه چیزى قوت پیدا كرده اى و اینقدر نماز مى خوانى ؟ او جواب نداد، سؤ ال سه مرتبه تكرار شد كه در مرتبه سوم شیطان گفت : اى بنده خدا من گناهى كرده ام و از آن نادم و پشیمان شده ام ؛ یعنى توبه كرده ام ، حال هرگاه یاد آن گناه مى افتم به نماز قوت و نیرو پیدا مى كنم .
عابد گفت : آن گناه را به من هم نشان بده تا من نیز آن را مرتكب شوم و توبه كنم كه هر گاه یاد آن افتادم بر نماز قوت پیدا كنم . شیطان گفت : برو در شهر فلان زن فاحشه را پیدا كن و دو درهم به او بده و با او زنا كن . عابد گفت : دو درهم از كجا بیاورم ؟ شیطان گفت : از زیر سجاده من بردار. عابد دو درهم را برداشت و راهى شهر شد.
عابد با همان لباس عبادت در كوچه هاى شهر سراغ خانه آن زن زناكار را مى گرفت . مردم خیال مى كردند براى موعظه آن زن آمده است ، خانه اش را نشان عابد دادند. عابد به خانه زن كه رسید، مطلب خود را اظهار نمود. آن زن گفت : تو به هیئت و شكلى نزد من آمده اى كه هیچ كس با این وضع نزد من نیامده است جریان آمدنت را برایم بگو، من در اختیار تو هستم . عابد جریان خود را تعریف نمود. آن زن گفت : اى بنده خدا! گناه نكردن از توبه كردن آسانتر است
وانگهى از كجا معلوم كه تو توفیق توبه را پیدا كنى ، برو، آن كه تو را به این كار راهنمایى كرده شیطان است . عابد بدون آن كه مرتكب گناهى شود برگشت و آن زن همان شب از دنیا رفت ، صبح كه شد مردم دیدند كه بر در خانه اش نوشته كه بر جنازه فلان زن حاضر شوید كه اهل بهشت است ! مردم در شك بودند و سه روز از تشییع خوددارى كردند، تا خدا وحى فرستاد به سوى پیامبرى از پیامبرانش () كه برو بر فلان زن نماز بگزار و امر كن مردم را كه بر وى نماز گزارند. به درستى كه من او را آمرزیده ام ، و بهشت را بر او واجب گردانیدم ؛ زیرا كه او فلان بنده مرا از گناه و معصیت بازداشت
زیارت عاشورا، پاداش بزرگ : صالح پسر عُقْبه، از یاران امام پنجم علیهالسلام به نقل از پدرش میگوید: امام باقر علیهالسلام فرمود: «کسی که در روز عاشورا، از نزدیک امام حسین علیهالسلام را با چشم گریان زیارت کند، خداوند پاداش بزرگی به او میدهد». عُقبه به حضرت عرض کرد: «جانم به قربانت! اگر کسی امکان حضور در کربلا و حرم مطهّر آن حضرت را در روز عاشورا نداشته باشد و بخواهد از راه دور او را زیارت کند، تکلیف او چیست؟» حضرت فرمود: «پیش از ظهر در جای بلندی بایست و پس از اشاره به سوی مرقد آن حضرت بر او سلام کن و بر ستمگران و قاتلان او لعن و نفرین کن. سپس دو رکعت نماز زیارت بخوان و هر چه میتوانی بر مصیبت امام گریه کن. خاندانت را نیز بر این عمل ترغیب کن». آنگاه در پایان افزودند: «من ضمانت میکنم هر کسی این کار را انجام دهد، خداوند پاداش یاد شده را به او بدهد».
زیارت پیامبران
فردی به نام عَلْقَمه میگوید: به امام باقر علیهالسلام عرض کردم: «اگر قصد زیارت امام حسین علیهالسلام را از دور یا نزدیک داشتم، چگونه زیارت کنم؟» حضرت فرمودند: «مانند کسی که سلام میدهد، به سوی آن حضرت روی کن و با توجه و حضور قلب به آن سوی نگاه کن و پس از گفتن اللّه اکبر اینگونه بخوان: السلام علیک یا ابا عبداللّه... (و متن زیارت عاشورا را به وی میآموزد) و پس از آن دو رکعت نماز بگزار». آنگاه فرمودند: «فرشتگان نیز آن حضرت را اینگونه زیارت میکنند و پاداش چنین زائری بسیار بزرگ است. خداوند درجات او را بالا میبرد و نام او را در زمره همراهان امام حسین علیهالسلام و شهیدان کربلا نگاشته، ثواب زیارت رسولان و پیامبران الهی را برای وی ثبت میکند».
وعده خدا و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)
صفوان از یاران امام ششم میگوید: امام صادق علیهالسلام با اشاره به سوی قبر امام حسین علیهالسلام ، این زیارت ـ زیارت عاشورا ـ را خواند و پس از آن دو رکعت نماز گزارد. آنگاه فرمود: «هرگاه حاجت و گرفتاریای داشتی، در هر جا که هستی، این زیارت و دعای پس از آن را بخوان و از خدا حاجتت را بخواه. بیتردید خدا و پیامبر به وعده خویش عمل میکنند و نیازمندی تو را برمیآورند».
زیارت عاشورا، حدیث قدسی
محدّث نوری، از استادان مرحوم شیخ عباس قمی میگوید: «در فضل و مقام زیارت عاشورا همین بس که از سِنخ دیگر زیارتها نیست که به ظاهر از انشا و املای معصومی باشد. هر چند از قلوب پاک ایشان چیزی جز آنچه از عالَم بالا به آنجا برسد، بیرون نمیآید، ولی این زیارت از سنخ احادیث قُدسیه است که به همین ترتیب زیارت و لعن و سلام و دعا از خدای متعالی به جبرئیل امین و از او به خاتم النبیین صلیاللهعلیهوآلهوسلم رسیده است و به حسب تجربه، مداومت به آن در چهل روز یا کمتر، در برآوردن حاجات و رسیدن به مقاصد و دفع دشمنان بینظیر است».
مداومت بر زیارت عاشورا
آیت اللّه شبیری زنجانی، از مراجع تقلید میگوید: «یکی از چشمهای فرزند آقای حاج سید محمد بجنوردی بر اثر عارضهای نابینا شده بود و به نظر پزشکان ـ حتی پزشکان خارج از کشور ـ به علت رشد آن عارضه، چشم دیگرش نیز نابینا میشد. ولی آن شخص شفا یافت. یکی از بستگان وی، سیدالشهداء را در عالم رؤیا دید که به وی فرمود: «ما به جهت اینکه او به زیارت عاشورا مداومت داشت، سلامتی چشم دیگرش را از خدا گرفتیم».
تنها زیارت عاشورا
یکی از بزرگان حوزه میفرماید: امام جماعت مسجد محمدیه قم، جناب حجةالاسلام والمسلمین سیدحسین برقعی به من گفتند: «پس از سانحهای که برای من روی داد، به فراموشی شگفتآوری دچار شدم؛ به گونهای که تمامی اعضای خانواده و فرزندان خویش را میدیدم، ولی هیچ کدام از آنها را نمیشناختم. تنها چیزی را که فراموش نکرده بودم، زیارت عاشورا بود که آن را از حفظ میخواندم».
ادای دِین
عالم متقی، مرحوم آیت اللّه نجفی قوچانی (نویسنده کتاب سیاحت غرب)، در زندگینامه خود مینویسد: «پدرم بسیار مقروض بود و بدهیاش پیوسته بیشتر میشد. من بنا گذاشتم که چهل روز زیارت عاشورا بخوانم. بدین ترتیب، هر روز دو ساعت پیش از ظهر خواندن دعا را آغاز میکردم و هنوز ظهر نشده بود که زیارت تمام میشد. پس از چهل روز، نامهای از پدرم دریافت کردم که خبر مسرتبخش ادای دِین خودش را برای من نگاشته بود. از آن پس، دل قوی داشتم و هر حاجت مهمی که برایم پیش میآمد، به آستان مقدس حسینی علیهالسلام روی میآوردم و با قرائت چهل بار زیارت عاشورا نیازم برآورده میشد».
آخرین ذکر، زیارت عاشورا
مرجع بزرگ، آیت اللّه العظمی بهجت درباره زیارت عاشورا میگوید: «مضمون زیارت عاشورا گواه و روشن کننده عظمت آن است... در سندها آمده است که زیارت عاشورا از حدیثهای قُدسی است. برای همین، با وجود فراوانی کارهای علمی موجود نزد علما و اساتیدمان، آنان همیشه مراقب خواندن زیارت عاشورا بودند. مرحوم آیت اللّه شیخ محمدحسین اصفهانی از خداوند متعالی میخواست کلمات پایانی عمرش، زیارت عاشورا باشد، و پس از آن به سوی باری تعالی بشتابد. خداوند نیز دعای وی را اجابت کرد و پس از اتمام خواندن زیارت عاشورا روحش به ملکوت اعلی شتافت و قرین رحمت گردید».
همیشه با زیارت عاشورا
صاحبان بصیرت، همیشه به خواندن زیارت عاشورا توجه داشتند و آن را به دیگران نیز سفارش میکردند. مرحوم شیخ رجبعلی خیاط که حالات معنوی او مشهور خاص و عام است، در توسل به اهل بیت علیهالسلام به زیارت عاشورا تأکید فراوانی داشت و میفرمود: «در عالم معنا به من توصیه کردهاند که زیارت عاشورا بخوان». وی به دیگران نیز سفارش میکرد: «تا زندهاید زیارت عاشورا را از دست ندهید».
قرآنِ بعد از نماز
و سفارش میکنم او [فرزندم] را به خواندن سورة «یس» بعد از نماز صبح هر روز یک مرتبه، و نیز به خواندن سورة «نبأ» (عمّ یتسائلون) بعد از نماز ظهر، و به خواندن سورة «عصر» پس از نماز عصر، و به خواندن سورة «واقعه» بعد از نماز مغرب، و به خواندن سورة «الملک» بعد از نماز عشا، و تأکید میکنم مداومت کند بر آنچه یادآور شدم؛ زیرا من شخصاً روایت میکنم این روش را از استادان بزرگوار خود و بارها نیز تجربه کرده ام.نشریه خلق
محمود نکوگویان فرزند زندهیاد شیخ رجبعلی خیاط که از مشهورترین شخصیتهایی است که امام عصر(عج) را در مکاشفات خود زیارت کرده است، در این مراسم معنوی به بیان خاطراتی از پدر بزرگوار خود پرداخت که به شرح زیر است:
پدرم از سن هفت سالگی یتیم شد و مدرسهای نرفت و از مادرش نگهداری میکرد. این مطلب در کتاب «کیمیای محبت» اشتباه درج شده است.
پدرم تا پایان عمرش خیاطی میکرد، به طوری که تا 4 ساعت قبل از مرگش نیز خیاطی مشغول خیاطی بود. شیخ رجبعلی خیاط از کسی پولی قبول نمیکرد. یک بار فردی پولی به شیخ داد و گفت: جناب شیخ این هزار تومان را بگیرید و بین فقرا تقسیم کنید. ایشان پول را گرفت و دوباره به شخص باز گرداند! وقتی آن فرد گفت من این پول را به شما دادم که به فقرا دهید، پاسخ داد: خواهر کوچکت به این پول نیاز دارد (چرا که از عالم غیب و شهود خبر داشت).
همچنین جملات شیخ، کوتاه بود. او کوتاه اما پر بار سخن میگفت. معتقد بود اگر آبروی کسی را ببری آبرویت را خواهند برد و اگر آبرو بخری آبرویت را میخرند.
وقتی از رجبعلی خیاط سؤال میشد از کجا به اینجا رسیدی؟ در جواب میگفت: اگر حرف خدا را گوش کنی، خداوند نیز حرف تو را گوش خواهد کرد.
یکی دیگر از ویژگیهای این عارف وارسته این بود که از پرحرفی بیزار بود و مکتبش، مکتب احسان به خلق بود. او بدون اینکه کسی نزدش از پیشینه خود اطلاعاتی بدهد، از همه آنها خبر داشت. یک بار ایشان به غرب کشور سفر کرده بود. کشاورزی (بدون اینکه از هویت خود چیزی بگوید) وارد شد و از شیخ خواست به او توصیهای بکند. شیخ به کشاورز گفت: اگر جو بکاری جو درو میکنی و اگر گندم بکاری گندم درو خواهی کرد. فرد دیگری وارد شد و از شیخ خواست تا او را نصیحتی کند، شیخ گفت: بنویس ولو اینکه کشته شوی، ننویس حتی اگر بدانی کشته میشوی!
اطرافیان همه از این نصیحت شیخ متعجب بودند که چرا شیخ چنین توصیهای را به او داشته است. یکی از این افراد نقل میکند بعدها متوجه شدیم آن شخص یک روزنامهنگار بوده است!
رنگ حضور اجتماعی درجه ی اولش مشکیه به چند دلیل:
۱.رنگ مشکی رنگ اقتداره بخاطر همین در ورزش رزمی اخرین کمربند مشکیه
۲.رنگ داناییه بخاطر همین ردای قاضی و وکلا در جهان غرب رنگ مشکیه.
۳. رنگ تقدس بخاطر همین رنگ ردای کشیش ها مشکیه
۴. رنگ نه گفتن به شهوت انسان بخاطر همین چادر مشکیه
۵. رنگ هیبت بخاطر همین رنگ پرده ی خانهی خدا و سنگ هاش مشکیه
۶. رنگ نجابت و اصلت بخاطر همین در انگلستان و فرانسه رنگ بعضی از کاخ و لوازم مشکیه